GDDKiA odda w tym roku fragment Południowej Obwodnicy Warszawy łącznie z mostem

2020-11-27-Fot-Pixabay-Skitterphoto

Fot. Pixabay/Skitterphoto

[2020-11-27] Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zakłada, że w tym roku odda do użytku fragment Południowej Obwodnicy Warszawy łącznie z mostem przez Wisłę, ale bez tunelu pod Ursynowem – poinformowała we wtorkowym komunikacie GDDKiA.

Liczący 4,5 km tunel pod Ursynowem, zostanie przekazany do użytkowania kierowcom w drugim kwartale przyszłego roku.

„Zakończenie budowy drogi ekspresowej S2 Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinkach C i B, przebiegających przez teren Wawra i Wilanowa, oraz ursynowskiego odcinka A (bez tunelu), nastąpi do końca 2020 roku. Planowany termin oddania do użytku tunelu przewidziany jest w II kwartale 2021 roku” – napisano w komunikacie.

Jak informuje GDDKiA, w tunelu pod Ursynowem kontynuowane są prace związane z wypełnianiem ścian żelbetowych, budową przejść awaryjnych i chodników. Wykonano 92 proc. stropów łukowych, ustawiane są elementy betonowe odwodnienia liniowego. W obu nawach tunelu ułożona jest warstwa odsączająca. Na powierzchni kończy się zasypywanie tunelu i trwają prace przy porządkowaniu terenu.

Po zachodniej stronie tunelu do ułożenia została nawierzchnia betonowa i trwają prace przy wykończeniu murów oporowych. Po wschodniej stronie tunelu, pomiędzy obiektami biegnącymi nad ul. Ledóchowskiej i projektowaną ul. Rzeczypospolitej, ułożono ok. 90 proc. nawierzchni betonowej. Na wschodnim, wyłączonym z ruchu pasie ul. Rosoła oraz na ul Płaskowickiej w kierunku ul. Branickiego wykonana została warstwa wiążąca nawierzchni.

Trwają prace przy realizacji budynku przyszłego Centrum Zarządzania Tunelem przy zachodnim portalu oraz stacji wentylatorowych i stacji transformatorowych przy obu portalach.

Z informacji GDDKiA wynika, że zaawansowanie prac na środkowym odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy, który ma 6,5 km długości, z czego most na Wiśle około 1,5 km przekroczyło już 93 proc.

Na wszystkich częściach mostu ułożona została już nawierzchnia bitumiczna. Prowadzone są prace związane z montażem barier energochłonnych i balustrad ochronnych. Dobiega końca budowa chodników i ich wyposażenie. Wykonywane jest oświetlenie.

Na wszystkich pozostałych obiektach, zarówno po stronie Wilanowa jak i Wawra, roboty zostały już zakończone.

GDDKiA informuje, że prace nawierzchniowe pomiędzy węzłami Wał Miedzeszyński i Lubelska w zasadzie zostały zakończone. Zaawansowanie robót wynosi ok. 99 proc. W rejonie “wanny szczelnej” na węźle Patriotów realizowane są prace związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym, wykończeniowe i drobne roboty oświetleniowe. Na ul. Patriotów oraz na węźle jest już oznakowanie poziome i trwa montaż oznakowania pionowego. Kończona jest budowa ścieżek pieszo-rowerowych.

Południowa Obwodnica Warszawy ciągnie się od Węzła Puławska przez nowy most przez Wisłę do Węzła Lubelska i liczy 18,5 km. Wartość inwestycji to ponad 4,1 mld zł z czego wartość prac to 2,7 mld zł a sama wartość wykupu gruntów to 1,2 mld zł.

Budowa obwodnicy została podzielona na trzy odcinki. Pierwszy ciągnie się od Węzła Puławska do Węzła Przyczółkowa (bez węzła) i liczy 4,6 km długości z czego połowa przypada na tunel pod Ursynowem.

Drugi odcinek to fragment od Węzła Przyczółkowa (z węzłem) do Węzła Wał Miedzeszyński (z węzłem) i ma 6,5 km długości z czego sam most przez Wisłę ma 1,5 km.

ZA trzeci odcinek od Węzła Wał Miedzeszyński (bez węzła) do Węzła Lubelska (bez węzła) odpowiada Warbud. Ten fragment trasy ma 7,5 km.

logo PAP