Wybrano wykonawcę pierwszego etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic

2021-01-25-Fot-Pixabay-Life-Of-Pix

Fot. Pixabay/Life-Of-Pix

[2021-01-25] Firma Budimex została wybrana w przetargu na wykonawcę pierwszego etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 – poinformował w piątek szczeciński oddział GDDKiA. Budowa powinna zostać zakończona w 2023 r.

„Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na realizację pierwszego etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. W przetargu zwyciężyła firma Budimex S.A., która zaoferowała za wykonanie obwodnicy kwotę 89,5 mln złotych” – poinformował w piątek rzecznik szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mateusz Grzeszczuk.

Jak wskazał, pozostali wykonawcy będą mieć 10 dni na ewentualne odwołania, po czym dokumentacja przetargu zostanie wysłana do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie brakujących projektów wykonawczych (będzie mieć na to 5 miesięcy) i wykonanie robót budowlanych (15 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych).

Obwodnicę podszczecińskich miejscowości – Przecławia i Warzymic miała wybudować firma Energopol, która opracowała dokumentację i uzyskała decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Prace budowlane nie zostały jednak rozpoczęte, a GDDKiA odstąpiła od umowy z firmą.

Inwestycję podzielono na dwa odcinki, ze względu na konieczność zmian w pierwotnym projekcie na obszarze węzła Szczecin Zachód, co miało również związek z ujęciem obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 w rządowym Programie budowy 100 obwodnic.

Pierwszy odcinek – od ronda Hakena (w obrębie granic Szczecina) do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania prowadzącego do miejscowości Siadło Dolne – będzie miał długość 4,2 km. Drugi, o długości 2,3 km, będzie prowadził od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód (trwa aktualizacja dokumentacji projektowej).

Pierwszy fragment obwodnicy ma umożliwić wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości Przecław i Warzymice, w których tworzą się zatory drogowe. Będzie to dwujezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.

Inwestycja powinna zostać zakończona w 2023 r.

Przy okazji może się nasunąć pytanie, czy w obecnych czasach świadcząc usługi jako podwykonawca warto posiadać swój własny sprzęt czy skorzystać z wynajmu. Może lektura analizy przygotowanej przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach pomoże zdecydować.