Rozstrzygnięto przetarg na rozbudowę dwóch odcinków DK48

Rozstrzygnięto przetarg na rozbudowę dwóch odcinków DK48

fot. GDDKiA

 

[2025-04-10] Lubelskie. Znamy wykonawcę rozbudowy dwóch odcinków DK 48

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Lublinie rozstrzygnęła przetarg na rozbudowę dwóch odcinków drogi krajowej nr 48 między Dęblinem a Moszczanką (Lubelskie) o łącznej długości ok. 8 km. Wykonawcę wybrano spośród siedmiu złożonych ofert.
– Jeśli nie będzie odwołań, w najbliższym czasie podpiszemy umowę z wykonawcą – poinformował rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA Łukasz Minkiewicz. Po podpisaniu umowy będą mogły się rozpocząć prace budowlane; planowane jest to w połowie tego roku.
Spośród siedmiu ofert, jakie wpłynęły w przetargu, najkorzystniejszą – o wartości ok. 95.5 mln zł – złożyła firma Strabag.
Planowana inwestycja rozbudowy drogi krajowej nr 48 dotyczy odcinków – od mostu na Wiśle do wiaduktu nad linią kolejową (2 km) oraz od wylotu z Dęblina do Moszczanki (6 km). Na obu odcinkach trasa będzie dostosowana do parametrów technicznych i standardów drogi klasy GP, czyli drogi głównej ruchu przyspieszonego. Wzmocniona zostanie też nośność nawierzchni do 11.5 t/oś.

Skrzyżowania i rondo

Na odcinku przebiegającym przez Dęblin przebudowane zostaną skrzyżowania, a na połączeniu DK 48 z ul. Stężycką powstanie rondo. Planowana jest też przebudowa przejazdów kolejowych, w tym zlikwidowanie nieczynnego toru.
W ramach inwestycji przebudowane mają zostać zatoki autobusowe, chodniki, zjazdy, sieć wodociągowa i kanalizacyjna. Powstaną nowe, doświetlone przejścia dla pieszych oraz ciągi pieszo-rowerowe. Na odcinku zamiejskim – od Dęblina do Moszczanki – jezdnia będzie poszerzona z siedmiu do dziewięciu metrów.

Ruchliwa DK 48

Jak podaje GDDKiA, na drodze krajowej nr 48 między Dęblinem a Moszczanką jest duże natężeniu ruchu. Trasa biegnie na północny-wschód od Dęblina i za Moszczanką łączy się z drogą ekspresową S17 Warszawa – Lublin. Rozbudowa drogi nr 48 ma poprawić jej przepustowość i płynność ruchu.
Inwestycja będzie realizowana ze środków budżetu państwa, na podstawie już wydanej przez Wojewodę Lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

POLSKA AGENCJA PRASOWA