Umowa na obwodnicę Srocka podpisana

Jest umowa na projekt i budowę obwodnicy Srocka

fot. GDDKiA

 

[2025-03-10] Łódzkie. Jest umowa na projekt i budowę obwodnicy Srocka

Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę z wykonawcą na projekt i budowę obwodnicy Srocka. To pierwszy kontrakt dotyczący powstania nowej trasy w woj. łódzkim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

Wykonawcą inwestycji o wartości 81.2 mln zł będzie firma Budimex.

Obwodnica Srocka w pow. piotrkowskim powstanie w ciągu wspólnego przebiegu dróg krajowych nr 12 i 91 na odcinku między węzłem autostradowym Tuszyn i Piotrkowem Trybunalskim. Obwodnica ominie Srock od strony zachodniej i pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum miejscowości.

34 miesiące pracy

– Nowa trasa będzie miała nieco ponad 3.7 km długości i jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, z których każdy będzie miał 3.5 m szerokości – poinformował rzecznik łódzkiej GDDKiA Maciej Zalewski.
Wykonawca na realizację inwestycji ma 34 miesiące, w tym 17 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Do okresu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (16 grudnia – 15 marca).

Ruchliwa trasa

Obecnie liczba samochodów przejeżdżających przez Srock każdej doby przekracza 20 tysięcy. Tak duże natężenie ruchu spowodowane jest bliskością autostrady A1 i powstającymi w jej bezpośrednim sąsiedztwie centrów logistycznych, do których dojazd stanowi DK12/91.

– Budowa nowej trasy będzie więc stanowiła nie tylko znaczącą poprawę warunków i komfortu życia dla mieszkańców, w związku z obniżeniem poziomu hałasu czy emisji spalin, ale przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa. W bezpośrednim sąsiedztwie drogi, poza gęstą zabudową mieszkalną, znajdują się bowiem szkoła, sklepy, liczne punkty usługowe i kościół. Z kolei dla przewoźników, którzy nie będą musieli już jechać przez ciasne i zatłoczone centrum miejscowości, nowa trasa oznacza skrócenie czasu przejazdu i oszczędność paliwa – dodał Zalewski.

To pierwsza z pięciu tras w województwie łódzkim, objętych rządowym Programem budowy 100 obwodnic, która przeszła do etapu realizacji. Cztery pozostałe to obwodnice Błaszek w ciągu DK12, Brzezin w ciągu DK72, Łowicza w ciągu DK14/92/70 oraz Wielunia w ciągu DK45. Są one na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowych.

POLSKA AGENCJA PRASOWA