Rusza przebudowa ulic w Gorzowie Wlkp.
[2020-05-04] W środę, 6 maja br. konsorcjum firm ZUE i FDO rozpocznie przebudowę półtorakilometrowego odcinka drogi wraz z torowiskiem na ulicach Chrobrego i Mieszka I w Gorzowie Wlkp. W celu zminimalizowania utrudnień w ruchu w tym rejonie miasta, każdy z czterech etapów inwestycji będzie podzielony na mniejsze.
Jak poinformował Miejski Inżynier Ruchu w Gorzowie Wlkp. Rafał Krajczyński, na początek wykonawca będzie realizował prace na ul. Chrobrego, na odcinku od ul. 30 Stycznia do ul. Borowskiego oraz na ul. Mieszka I na odcinku od ul. Borowskiego do ul. Jagiellończyka.
W tym podetapie zostanie zablokowany przejazd ul. Krzywoustego, która będzie drogą bez przejazdu zarówno od strony ul. Dąbrowskiego, jak i Armii Polskiej.
W ramach kolejnego podetapu prac na skrzyżowaniu ul. Chrobrego, Mieszka I i Borowskiego istotną zmianą będzie odwrócenie kierunku ruchu na jednokierunkowej ul. Łokietka. Kierowcy będą poruszać się tą ulicą od ul. Dąbrowskiego w kierunku ul. Chrobrego i dalej do skrzyżowania z ul. Armii Polskiej. Z ruchu będzie wyłączony fragment ul. Borowskiego.
Potem nastąpi odblokowanie przejazdu ulicami Krzywoustego i Borowskiego. Zablokowany zostanie za to przejazd ul. 30 Stycznia i Jagiellończyka. Ulice te na dojeździe do ul. Chrobrego od obu stron będą drogami dwukierunkowymi bez przejazdu.
W celu zapewnienia ruchu dwukierunkowego, na ul. 30 Stycznia i Jagiellończyka, dokonane zostaną zmiany oznakowania dotyczące sposobu parkowania.
Wykonawca w miarę możliwości zapewni przejazd ul. Chrobrego i Mieszka I przez plac budowy służbom miejskim, pojazdom zaopatrzenia do lokali handlowych i usługowych oraz mieszkańcom dojeżdżających do swoich posesji.
Przebudowa ulic Chrobrego i Mieszka I będzie kosztowała 69 mln zł; zakłada modernizację torowiska, ich jezdni i skrzyżowań, wraz z remontem mostku nad rzeką Kłodawką. Ponadto, na odcinku od ul. Borowskiego do Wybickiego zaplanowano deptak miejski – bez wyniesionych krawężników. Pojawią się tam nowe drzewa.
Na deptaku torowisko będzie na podbudowie betonowej, a na pozostałym odcinku – na prefabrykowanych żelbetowych płytach. Na moście nad Kłodawką zostanie zastosowana konstrukcja typu węgierskiego. Sieć trakcyjna będzie zawieszona na nowych słupach trakcyjno-oświetleniowych.
Na realizację całego zdania wykonawca ma 18 miesięcy od podpisania umowy, czyli od 16 kwietnia br.