Od września kolejne prace na trasie kolejowej Kraków – Zakopane
[2020-08-27] We wrześniu rozpocznie się modernizacja ostatniego odcinka trasy kolejowej Kraków – Zakopane pomiędzy Suchą Beskidzką i Chabówką. Kontynuowane będą też prace na innym odcinku tej trasy – między Chabówką i Zakopanem. Zapowiadane są utrudnienia dla pasażerów.
Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych (PKP PLK) poinformowała, że inwestycja o wartości przeszło 1,1 mld zł netto jest współfinansowana z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
We wrześniu rusza modernizacja ostatniego odcinka kolejowej „zakopianki” Sucha Beskidzka – Chabówka. Na tym fragmencie zmodernizowanych zostanie sześć stacji i przystanków: Sucha Beskidzka, Osielec, Bystra Podhalańska, Skawa, Skawa Środkowa, Chabówka, a także przebudowanych 46 przejazdów kolejowo-drogowych. Prace obejmują również wymianę 32 km torów wraz z siecią trakcyjną oraz 120 obiektów inżynieryjnych, w tym 27 mostów i trzy wiadukty.
W ramach inwestycji kontynuowane będą prace na trasie Chabówka – Zakopane. Wykonawca rozpocznie przebudowę torów na stacji Sieniawa i na szlaku pomiędzy tą miejscowością i Laskiem. W efekcie przebudowany będzie peron w Sieniawie i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remont obejmie także 13 przejazdów kolejowo-drogowych.
W związku z zaplanowanymi pracami od 10 września na odcinku Kraków – Zakopane będzie funkcjonować zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi Intercity. Za składy Polregio jadące z Krakowa do Zakopanego, komunikacja zastępcza będzie wprowadzona na odcinku Sucha Beskidzka – Szaflary. Podhalańska Kolej Regionalna zostanie utrzymana na odcinku Nowy Targ – Zakopane, za wyjątkiem dni od 10 do 18 września, gdy kursy będą na odcinku Szaflary – Zakopane.
Jak zapowiedziała przedstawicielka PKP PLK, wszystkie prace między Krakowem i Zakopanem mają się zakończyć w 2023 r. Dzięki temu poprawi się standard obsługi na stacjach i przystankach, a pociągi pojadą szybciej. Podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego skróci się o ponad godzinę i wyniesie ok. 2 godz. 15 minut.
Do tej pory wyremontowano już odcinek pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką, gdzie podróżni korzystają ze zmodernizowanych peronów na 10 stacjach i przystankach a pociągi jadą po nowych torach.