Południowa Obwodnica Warszawy. W przyszłym tygodniu rusza układanie nawierzchni w tunelu
[2021-03-09] Na przyszły tydzień wykonawca zaplanował układanie betonowej nawierzchni w tunelu POW na Ursynowie – poinformowała w piątek rzecznik warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
Wcześniej na ursynowskim odcinku POW w obu nawach tunelu wykonawca ukończył układanie warstw konstrukcji nawierzchni z kruszywa. Zakończono też prace konstrukcyjne związane z budową chodników oraz elementów betonowych odwodnienia liniowego.
– Kierowcy pojadą tunelem w drugim kwartale 2021 r., po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie – poinformowała.
Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się poprzez cztery węzły: Warszawa Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz Lubelska. POW jest częścią S2, łączącej zachodnią część Warszawy z trasą S17 i autostradą A2.
Budowa obwodnicy została podzielona na trzy odcinki. Pierwszy, to fragment od Węzła Przyczółkowa (z węzłem) do Węzła Wał Miedzeszyński (z węzłem) i ma 6,5 km długości z czego sam most przez Wisłę ma 1,5 km. Dugi odcinek od Węzła Wał Miedzeszyński (bez węzła) do Węzła Lubelska (bez węzła) ma 7,5 km.
Na tych odcinkach POW kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a na moście po cztery pasy ruchu. Na trasie obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Drugim ograniczeniem jest zakaz jazdy tym odcinkiem dla samochodów powyżej 3,5 tony. To efekt uzgodnień z władzami Warszawy.
Ostatni fragment POW, który jest jeszcze niedostępny dla kierowców łączy Węzeł Puławska z Węzłem Przyczółkowa. Ma 4,6 km długości z czego połowa przypada na tunel pod Ursynowem.