
fot. GDDKiA
[2025-07-02] Podkarpackie. GDDKiA: remont wiaduktu w Krasnem za 749 tys. zł
Remont wiaduktu w miejscowości Krasne k. Rzeszowa, na drodze krajowej nr 94, ma kosztować 749 tys. zł. Prace mają być prowadzone pięć miesięcy – poinformowała rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus.
Wykonawcą remontu wiaduktu jest Przedsiębiorstwo Budowlane Stalmost, z którym podpisana została już umowa; jej wartość to 749 tys. zł.
Jak podkreśliła Rarus, zadanie realizowane będzie w systemie „projektuj i buduj”. – Zakres prac obejmuje opracowanie koncepcji technicznej i projektu wykonawczego, a następnie wykonanie robót budowlanych. Planujemy, że prace remontowe potrwają pięć miesięcy – dodała.
Zakres remontu
Na wiadukcie wymieniona zostanie warstwa ścieralna, a na dojazdach do obiektu – warstwy ścieralna i wiążąca. Zaplanowano też m.in. wymianę istniejących dylatacji bitumicznych i naprawę kap chodnikowych. Wykonawca oczyści również krawężniki kamienne i odtworzy zabezpieczenia antykorozyjne.
Rarus dodała, że w ramach zadania wymienione zostanie 30% zniszczonego umocnienia. – Wykonawca, który będzie remontował wiadukt, oczyści i wymaluje balustrady przy schodach naskarpowych, wymieni bariery i balustrady na obiekcie i dojazdach. Wykona też naprawy m.in. korytek ściekowych oraz wymieni uszkodzone deski gzymsowe – wymieniła Rarus.
Poprzedni wiadukt uszkodzony
Wiadukt w Krasnem ma ponad 14.6 m długości i jest szeroki na 22 m. Jak podkreśliła rzeczniczka GDDKiA w Rzeszowie, istniejący obiekt wybudowano w 2006 r.; w wyniku eksploatacji i działania czynników zewnętrznych uległ on znacznym uszkodzeniom. – Występują na nim m.in. ubytki w nawierzchni, które prowadzić mogą do niebezpiecznych sytuacji. Z kolei w wyniku nieszczelności dylatacji bitumicznych woda przenika do wnętrza obiektu, co może powodować korozję elementów konstrukcyjnych oraz osłabienie nośności”– poinformowała Joanna Rarus. Zwróciła również uwagę na uszkodzenia desek gzymsowych.
Droga krajowa nr 94 biegnie równolegle do autostrady A4; w razie zablokowania tej trasy pełni funkcję drogi alternatywnej.