Umowa na modernizację kolejnego odcinka DK28

Małopolskie. Jest umowa na projekt modernizacji kolejnego odcinka DK28.

fot. GDDKiA

 

[2025-04-04] Małopolskie. Jest umowa na projekt modernizacji kolejnego odcinka DK28

GDDKiA podpisała umowę na przygotowanie projektu modernizacji 17.5 km odcinka drogi krajowej nr 28 między Ropą a granicą województw małopolskiego i podkarpackiego. Jest to kolejna umowa na przygotowanie rozbudowy DK28; w sumie zarządca dróg zamierza wyremontować 96 km tej drogi.
Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że umowa została podpisana z firmą Klotoida, a jej wartość to 8.6 mln zł. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie rozbudowy trasy, uzyskanie decyzji środowiskowej i pozwolenia na budowę. Ma na to niespełna 4.5 roku.
GDDKiA planuje, że rozbudowa 17.5 km odcinka DK28 między Ropą a granicą województw małopolskiego i podkarpackiego odbywać się będzie po istniejącym śladzie. Głównym celem będzie poprawa parametrów technicznych drogi, a także zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i kierowców. Podniesiona będzie również nośność drogi do 11.5 t na oś.

Kolejny etap przebudowy

Jak przypomniał Michna, jest to trzecia umowa na dokumentację dla rozbudowy DK28 w woj. małopolskim. W marcu zarządca dróg podpisał umowy na projekty modernizacji dwóch odcinków DK28 – od Kasiny Wielkiej do Limanowej (21.2 km) i od Limanowej do Chełmca (18.8 km).
W lutym wybrano wykonawcę odpowiedzialnego za przygotowanie modernizacji od Białki do Skomielnej Białej – umowa z nim ma zostać podpisana w tym miesiącu. Przed paroma dniami informowaliśmy też o tym, że wskazano firmę, która złożyła najkorzystniejszą ofertę na projekt rozbudowy odcinka od Wadowic do Suchej Beskidzkiej.

Przebieg trasy

– Te pięć odcinków to łącznie 96 km beskidzkich tras, na których poprawimy bezpieczeństwo pieszych i kierowców – podsumował przedstawiciel GDDKiA.
Droga krajowa nr 28 prowadzi od Zatora (Małopolskie) do przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce (Podkarpackie). Jest to droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) z jedną jezdnią posiadającą dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Ruch pieszych odbywa się poboczem. Według danych Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/2021 średniodobowy ruch roczny na tym odcinku waha się od 7.2 do 11.4 tys. pojazdów.

POLSKA AGENCJA PRASOWA