Wschodnia Obwodnica Warszawy. Czy będzie potrzebna nowa decyzja środowiskowa?

Wschodnia Obwodnica Warszawy. Czy będzie potrzebna nowa decyzja środowiskowa?

Czekamy na uzasadnienie, bo na razie jest tylko zawiadomienie Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o uchyleniu decyzji środowiskowej dla budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy – poinformowała w środę, 17 lutego rzecznik warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska. Uzasadnienie umożliwi drogowcom odniesienie się do decyzji i podjęcie dalszych działań. We wtorek portal TVN Warszawa i „Gazeta Wyborcza” poinformowały, że Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska opublikowała zawiadomienie o uchyleniu w całości decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku dla budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Chodzi o odcinek trasy S17 od węzła Zakręt do węzła Ząbki. Media przypomniały jednocześnie, że postępowanie w sprawie Wschodniej Obwodnicy Warszawy prowadził białostocki oddział RDOŚ, ponieważ w warszawskim pojawił się konflikt interesów, związany – jak informowały – z tym, że kierownikiem warszawskiego oddziału jest mieszkaniec Wesołej. To gmina, która od kilku lat protestuje przeciwko budowie. W środę rzecznik warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska powiedziała PAP, że drogowcy czekają na uzasadnienie tego uchylenia. – Czekamy na pisemną decyzję, bo na razie jest tylko zawiadomienie GDOŚ o uchyleniu decyzji na fragment S17 – podkreśliła Tarnowska. Wskazała, że w dokumencie będzie uzasadnienie, które umożliwi drogowcom podjęcie decyzji, co do dalszego działania. Drogowcy mieli już wybraną firmę do kontynuowania koncepcji programowej dla inwestycji. Teraz chcąc zacząć projektowanie i budowę tego odcinka WOW, muszą wystąpić o wydanie nowej decyzji środowiskowej, a to może oznaczać spore przesunięcia w czasie realizacji inwestycji. Budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy jest podzielona na trzy etapy: odcinek Drewnica – Ząbki, odcinek Ząbki – Zakręt i odcinek Zakręt – Lubelska. Drogowcy do pierwszego odcinka WOW są przygotowani na ogłoszenie przetargu na projekt i budowę. Jednak nie mają na ten fragment finansowania. Na drugi odcinek Ząbki – Zakręt uchylona została decyzja środowiskowa, czyli pierwszy dokument przy budowie dróg zatwierdzający m.in. wariant przebiegu trasy. Bez niego drogowcy nie mogą się ubiegać o decyzję ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej - PAP), oraz w późniejszym etapie o przetarg na projekt i budowę drogi. Natomiast ostatni odcinek S17 Zakręt – Lubelska jest aktualnie w realizacji.

Fot. Pixabay/Arcaion

[2021-02-23] Czekamy na uzasadnienie, bo na razie jest tylko zawiadomienie Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o uchyleniu decyzji środowiskowej dla budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy – poinformowała w środę, 17 lutego rzecznik warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska. Uzasadnienie umożliwi drogowcom odniesienie się do decyzji i podjęcie dalszych działań.

We wtorek portal TVN Warszawa i „Gazeta Wyborcza” poinformowały, że Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska opublikowała zawiadomienie o uchyleniu w całości decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku dla budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Chodzi o odcinek trasy S17 od węzła Zakręt do węzła Ząbki.

Media przypomniały jednocześnie, że postępowanie w sprawie Wschodniej Obwodnicy Warszawy prowadził białostocki oddział RDOŚ, ponieważ w warszawskim pojawił się konflikt interesów, związany – jak informowały – z tym, że kierownikiem warszawskiego oddziału jest mieszkaniec Wesołej. To gmina, która od kilku lat protestuje przeciwko budowie.

W środę rzecznik warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska powiedziała PAP, że drogowcy czekają na uzasadnienie tego uchylenia. – Czekamy na pisemną decyzję, bo na razie jest tylko zawiadomienie GDOŚ o uchyleniu decyzji na fragment S17 – podkreśliła Tarnowska. Wskazała, że w dokumencie będzie uzasadnienie, które umożliwi drogowcom podjęcie decyzji, co do dalszego działania.

Drogowcy mieli już wybraną firmę do kontynuowania koncepcji programowej dla inwestycji. Teraz chcąc zacząć projektowanie i budowę tego odcinka WOW, muszą wystąpić o wydanie nowej decyzji środowiskowej, a to może oznaczać spore przesunięcia w czasie realizacji inwestycji.

Budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy jest podzielona na trzy etapy: odcinek Drewnica – Ząbki, odcinek Ząbki – Zakręt i odcinek Zakręt – Lubelska. Drogowcy do pierwszego odcinka WOW są przygotowani na ogłoszenie przetargu na projekt i budowę. Jednak nie mają na ten fragment finansowania.

Na drugi odcinek Ząbki – Zakręt uchylona została decyzja środowiskowa, czyli pierwszy dokument przy budowie dróg zatwierdzający m.in. wariant przebiegu trasy. Bez niego drogowcy nie mogą się ubiegać o decyzję ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej – PAP), oraz w późniejszym etapie o przetarg na projekt i budowę drogi.

Natomiast ostatni odcinek S17 Zakręt – Lubelska jest aktualnie w realizacji.

BELLATOR

Maszyny Budowlane Sp. z o.o.
Aleja Rodziny Gürtlerów 101
41-700 Ruda Śląska
Tel./fax +48 32 340 80 57
Email biuro@bellator-mb.pl

Zamieszczone na stronach portalu internetowego prowadzonego przez ABRYS Sp. z o.o. w ramach domeny bellator-mb.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, jest zabronione.