Od września kolejne prace na trasie kolejowej Kraków - Zakopane

Od września kolejne prace na trasie kolejowej Kraków – Zakopane

2020-08-27-Fot-Pixabay-Tama66

Fot. Pixabay/Tama66

[2020-08-27] We wrześniu rozpocznie się modernizacja ostatniego odcinka trasy kolejowej Kraków – Zakopane pomiędzy Suchą Beskidzką i Chabówką. Kontynuowane będą też prace na innym odcinku tej trasy – między Chabówką i Zakopanem. Zapowiadane są utrudnienia dla pasażerów.

Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych (PKP PLK) poinformowała, że inwestycja o wartości przeszło 1,1 mld zł netto jest współfinansowana z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

We wrześniu rusza modernizacja ostatniego odcinka kolejowej „zakopianki” Sucha Beskidzka – Chabówka. Na tym fragmencie zmodernizowanych zostanie sześć stacji i przystanków: Sucha Beskidzka, Osielec, Bystra Podhalańska, Skawa, Skawa Środkowa, Chabówka, a także przebudowanych 46 przejazdów kolejowo-drogowych. Prace obejmują również wymianę 32 km torów wraz z siecią trakcyjną oraz 120 obiektów inżynieryjnych, w tym 27 mostów i trzy wiadukty.

W ramach inwestycji kontynuowane będą prace na trasie Chabówka – Zakopane. Wykonawca rozpocznie przebudowę torów na stacji Sieniawa i na szlaku pomiędzy tą miejscowością i Laskiem. W efekcie przebudowany będzie peron w Sieniawie i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remont obejmie także 13 przejazdów kolejowo-drogowych.

W związku z zaplanowanymi pracami od 10 września na odcinku Kraków – Zakopane będzie funkcjonować zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi Intercity. Za składy Polregio jadące z Krakowa do Zakopanego, komunikacja zastępcza będzie wprowadzona na odcinku Sucha Beskidzka – Szaflary. Podhalańska Kolej Regionalna zostanie utrzymana na odcinku Nowy Targ – Zakopane, za wyjątkiem dni od 10 do 18 września, gdy kursy będą na odcinku Szaflary – Zakopane.

Jak zapowiedziała przedstawicielka PKP PLK, wszystkie prace między Krakowem i Zakopanem mają się zakończyć w 2023 r. Dzięki temu poprawi się standard obsługi na stacjach i przystankach, a pociągi pojadą szybciej. Podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego skróci się o ponad godzinę i wyniesie ok. 2 godz. 15 minut.

Do tej pory wyremontowano już odcinek pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką, gdzie podróżni korzystają ze zmodernizowanych peronów na 10 stacjach i przystankach a pociągi jadą po nowych torach.

BELLATOR

Maszyny Budowlane Sp. z o.o.
Aleja Rodziny Gürtlerów 101
41-700 Ruda Śląska
Tel./fax +48 32 340 80 57
Email biuro@bellator-mb.pl

Zamieszczone na stronach portalu internetowego prowadzonego przez ABRYS Sp. z o.o. w ramach domeny bellator-mb.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, jest zabronione.