Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Ruszyła procedura przetargowa

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Ruszyła procedura przetargowa

20200820-Fot-GDDKiA

Fot. GDDKiA

[2020-08-20] Rozpoczęła się procedura przetargowa na budowę pierwszego odcinka drogi ekspresowej S6 – Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Trasa ta umożliwi sprawny przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przesłała do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S6 – Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Ogłoszenie jeszcze w tym tygodniu ma okazać się na platformie zakupowej GDDKiA.

Rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA Piotr Michalski poinformował PAP, że planowany termin oddania do użytku Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej to drugi kwartał 2025 r.

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie dwujezdniową drogą ekspresową po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. Trasa ma mieć wraz z obwodnicą Żukowa ok. 39 km.

OMT została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła) – długość ok. 16,3 km oraz Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła) – długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

OMT rozpocznie się na węźle Chwaszczyno (jest budowany w ramach innego odcinka S6 Bożepole Wielkie – Gdynia), prowadząc na wschód od drogi krajowej nr 20 (w pobliżu Żukowa) i dalej na południe od drogi krajowej nr 7 w kierunku węzła Gdańsk Południe (na S7 Południowej Obwodnicy Gdańska i S6 Obwodnicy Trójmiasta). Integralną częścią tej inwestycji będzie obwodnica Żukowa (o parametrach drogi GP – główna przyspieszona) o długości ok. 7 km.

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej umożliwi sprawny, bezpieczny i komfortowy przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta.

Kolejnymi odcinkami dróg ekspresowych, stanowiących kontynuację S6, na które mają być ogłoszone przetargi to: Bożepole Wielkie – Lębork, Lębork – Słupsk oraz rozbudowa obwodnicy Słupska do pełnych dwóch jezdni, co planowane jest w drugiej połowie br. roku.

Natomiast w trzecim kwartale 2021 r. ruszają kolejne przetargi na odcinki od obwodnicy Słupska do Koszalina.

Koszt budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) szacowany jest na ok. 2 mld zł.

BELLATOR

Maszyny Budowlane Sp. z o.o.
Aleja Rodziny Gürtlerów 101
41-700 Ruda Śląska
Tel./fax +48 32 340 80 57
Email biuro@bellator-mb.pl

Zamieszczone na stronach portalu internetowego prowadzonego przez ABRYS Sp. z o.o. w ramach domeny bellator-mb.pl materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, jest zabronione.